"haihh, kalau lah boleh aku putarkan masa untuk jadi seperti kanak2 dulu.."
..
"nak main kejar2.."
"nak itu.."
"nak ini.."
Bila jalan2, dan lihat anak2 kecil merengek2 nak itu nak ini. Yang terlalu ashik dimanjakan oleh ibu bapa.
ishh..
aku terfikir..
Macam mana anak2 yang yatim piatu dirumah anak2 yatim tu?
aku terfikir lagi..
Macam mana anak2 yang mempunyai masalah keluarga, yang sering didera?
Keinginan melebihi apa yang kita ada. Mungkin diorang ada keinginan juga.. Kebahagian pastinya menjadi ppilihan utama mereka ni..

Tahun lepas, aku dan rakan2. Menganjurkan "CAMP SAYANG" untuk anak-anak yatim secara percuma.

Bila melihat mata setiap anak-anak itu pasti rasa tersentuh. Entahlah.. Perbualan aku dengan seorang penjaga rumah anak yatim Praise Emmanuel Children House.
Mr. Christopher: Sad rite when we watch this kids.
Aku: Yes.. Most of them are orphans kids issit?
Mr. Christopher: No, not all of them. Some of them were left by their parents.
Aku: Oh.. So how do you manage them? I mean in terms of money.
Mr. Christopher: We rarely receive money but usually people come and bring foods (milo, fruits, etc.. etc)
Aku: Angguk tanda faham


Rumah anak yatim Praise Emmanuel ni,x besar. Ianya rumah setingkat yang ada sedikit ruang hijau diluar. dan ada 3 bilik kecil. Yang paling hebat rumah tu menampuag dalam 20 - 25 kanak2..
hmm.. Berat mata memandang.. Berat lagi bahu Mr. Christopher..
Hope semuanya baik-baik saja.
photo by : Aizzudin Saad
sha.... anda sangat9 caring...
ReplyDeletego shasha!!!=)
cik safa: time kasih.. awak apa kurangnya.. pengawas ketika kita sekolah menengah yg berkaliber dan juga caring. walaweyh... :)
ReplyDeletei love that kind of thing.. huhu if ade lg, and if u need help, and if i don have nothing much to do, i would like to help :)
ReplyDelete