
Begini Ceritanya,
16.4.2009, 7:30 am, Sunway Tol, Jalan JEM GILA.
Kereta berasak-asak menuju ke arah P.Jaya dari Tol Sunway. Aku pun stuck disitu.
kereta *honnnn *honnnn
Aku: Pak cik jalan dulu (aku bagi hand signal kepada kereta sebelah kiri aku)
PakCik: Jalan dulu (dia pun bagi hand signal kat aku supaya suruh aku jalan dulu)
@#$%%^&^&* (Side miror aku terlanggar side miror kereta Pakcik ni, aku sempat jeling, Alhamdulillah nasib side miror dia xada apa2, sama juga dgn side miror aku)
tiba2..
kereta *honnnn *honnnnn
PakCik: Kau keluar SEKARANG (sambil ketuk2 cermin tingkap aku suruh aku keluar, bengis gila muka pakcik ni)
Aku: Ye, PakCik? (Cuak gila)
PakCik: Kau dah langgar kereta aku kau buat bodoh je!! (jerit)
Aku: Eh, pakcik.. Tadi saya dah suruh pakcik jln dulu. Tapi Pakcik xmahu dan suruh saya yg jalan dulu. Jadi saya jalan lah.
PakCik: Asal kau langgar kereta aku? (jerit lagi)
Aku: Saya xnampak tadi sebab kereta semua rapat rapat. Sebabtu saya suruh pakcik jln dulu. Tapi Pakcik suruh saya jalan..
PakCik: Sekarang ni kau dah langgar kerata aku. AKU nak RM350 skrang!
Aku: Pakcik jgn lah mcmtu.. lagipun kereta pakcik xada apa2. Jgn lah mcmtu pakcik.
Pakcik: Aku TAK KIRE! Kau dah langgar kau bayar skrg!
Aku: Saya student pakcik. Saya mmg xada duit sbnyk tu skrg.. Kita cakap kat tepi lah pakcik, kereta belakang semua dah hon.
Pakcik: AKU PEDULI APA? BIARKAN BERTAMBAH JAM. (ego btol)
Aku: haih, saya mmg xada duit byk mcmtu pakcik. Pakcik tunggu jap saya call mak saya (tangan aku selup2 dalam handbeg, DAMNNN HP tinggal kat rumah)
Pakcik: Kalau kau xada ROM350, Kau bayar RM150 sekarang.
Aku: RM150 pun saya xada. Saya mmg xbawak duit skrg pakcik.
Pakcik: PEREMPUAN BODOHHH!
Aku: diam*
Pakcik: kau bagi aku RM50 aku blah.
Aku: tunggu jap ( selup purse, Ya Allah nasib ada cukup2 RM50).. Nah pakcik, Minta maaf pakcik
Pakcik: Arghhh (amik duit terus blah masuk dalam kereta)
Dalam kereta dia ada seorang remaja perempuan dgn seorang bdk lelaki yg memakai baju sekolah, aku assume tu anak dia. Anak dia sambil pandang aku sambil meminta maaf..
Harini..
17.4.2009, 7.45 am, Dalam kereta sambil buka HOT FM.
Farah fauzana: Hi. Bersama saya Farah fauzana. Faizal harini xada bersama dgn kita sbb dia sedang sibuk bercuti. Jadi, suraya akan menemani saya sehinggalah jam 10 pagi nanti. Ok...... *lagu* Kembali lagi bersama saya, ok.. Apakah kejadian yg paling hangitttttt sekali yg terjadi kepada anda dalam minggu ini? Kongsikan bersama kami dan dial ke 03-77108822.
Aku: (try lah call mana tau dapat)
..............................................
Suraya: Hello, HOT FM
Aku: OMGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG! (dalam hati je).. Er.. hello..
Suraya: Siapa ditalian, apa cerita yg awk nk ceritakan..
Aku: Saya Shasha..Cerita saya begini, semalam..... Separuh je aku cerita.
Suraya: Ok, shasha tunggu kejap ya. Shasha cakap dgn kak Farah
Aku: Ok ( buat nada biasa, padahal kemaen NERVESS... LOL)
Farah fauzana: Heluwww, siapa bercakap tu..
Aku: HYEEE, saya Shasha (omg suara aku ON AIR, xdpt jd penyanyi jd pemanggil pun jadikklah)... aku cerita dekat kak Farah fauzana ni apa yg jadi..
Farah fauzana: Adik, akak nak tanya besar sgt ke kereta dia tu yg sampai dia mintak byk sgt duit?
Aku: huh, kereta Proton saga je kak. Kereta biasa je.
Farah Fauzana: akak rasa dia mintak duit sbb kereta dia dah terlalu lama sbb tu nk tukar yg baru. Siap boleh tawar2 harga lagi.
Aku: hahaha (gelak) ntah lah kak, kesian jgk tgk pakcik tu mula2.
Farah fauzana: Shasha, awak ni pemanggil yg mengalami situasi hangit yg baik hati sungguh. Lain kali awk buat je muka seposen..OK?
Aku: Ni dah bukan hangit dah kak farah, Ni dah hangus dah (aku ajak bergurau)
Farah Fauzana: hahahha( gelak)
Kesimpulannya:
takapalah pakcik, saya halalkan duit tu walaupun sekarang memang semua orang tgh mengalami masalah kewangan. Tapi pertuturan tu jaga lah baik2 sikit. Nak lagi pakcik ni dah berumur dan ada anak lagi dalam kereta. Cakap dgn perempuan SO Kasar. Very not the gentleman. Ceh..
Renungkan lah ya pakcik.. dan selamat beramall...
Omg.. Seriously?? Sheesh. Some ppl can be so unbelievably rude. Huhu. Sbr je le, Sha.. Huhu.
ReplyDeleteHahahah.
ReplyDeleteyeap! that uncle was Sooooooo rude! Muka bengis!
huishhh...troknyerrrr..xkena ape2 nk maki2 gk. kalo yatt..kol je polis..sAje konon nk manjangkan citer, bia pkcik tu cuak..uhuhuh..xpela dh jd pon ek.. saabar je la..tekanan kot pkcik tu.
ReplyDeletehaha. tu lah. rasanya pakcik tu ada masalah keluarga. tu yg jadi mcmtu.. xapa la.. halalkan je...
ReplyDeleteserious sakt hati ! kecho ohh pakcik tuh >.<
ReplyDeletewahhh shasha dah ada blog la :D
Anonn:
ReplyDeleteMemang sakit hati. Hilang duit blanje seminggu. Hahaha. haha, ceh. Baru je buat ni. Lekk ar..
next time tulih la nama, Tak tau siapa anda.
sha... citer ko ni sangat comey...=)
ReplyDeletemay Allah bless u coz sedekah kat pakcik tu, huhu...=o
Safa: Safa as in Safawati my long lost friend tu? hehe.. thanks for reading.. Amin.. May Allah blessed u too dear. :)
ReplyDeletememang x gentleman! bunguk!
ReplyDeletehahah...not lost arr... M.I.A jew...
ReplyDeletekiki...
safa: haha. rindu taw. ceh
ReplyDeletealong: haha.. xgentleman sbb pakcik tu dah tua kut. dia tgh tekanan kut. kiki
ReplyDeletekalau saya kan, terus ke balai je la..
ReplyDeletetapi ye la, mesti cuak kan time tu?!
ungu: saya boleh tahan cuak jgk. saya malas nk panjang cerita lg pun pakcik tu muka dia bengis and also nampak pakcik tu mcm org susah. Jadi, saya xsampai hati nk pnjg2 cerita.
ReplyDelete